Nuff

Monday, September 27, 2010

SaYa nak Jadi Rajin~~~

Hooooohoho~~ Ceh, en3 ni mesti bored kan… nak tahu x knpa cz anda percaya bahawa saya buKanlah Serajin sangat!!  Huhu hukhuk.. Excause me nk pg ladies jap.. haha dlm en3  ni pggunaan kata ganti nama ”saya ”aje udah lor..nk jgk sopan2 skit..ni idak asyik duk beraku engkau aje kan..
 Hei....U yg duk Pandang Moniter ni!! Yup, awak..I can see U Reading My En3. So, that means ad yg sudi bc saya punya luahan n keluhan rasa ini Right????????  Hahaha *Sila cubit pipi kanan saya sebelum saya mula melalut lebih*...”Auchhhh, sakit ar, tahulah pipi saya ni lembut cz sy guna pencuci muka yg Simple N tErmudah, Termurah aje iaitu Air sembahyang: ”hehehe  So, Maksudnya saya ni solat ar..pe ar k’org ni benda simple camni pun XbLey nk Agk… Wenciiiii Tau( yekkkkk cam gatai  gedizzzzz aje bunyinya ni.Muachhhh)  Sape terasa nk muntah baca en3 aku ni sila ambik plasik n muntahkannya! Lps 2 masukkan PlStik terSebut dLm tOng SampaH ..Plezzz keep Our Country Clean Yer~~
Fine, x nk Melalut ag nk straigt 2 the point aje ni yer Yunk.. SAya Sayang Sayang…Sayang Sayang Saya??? “LookSs!!!  pipi saya tb2 bertukar jadi kemerahan lah..huhu bukan sbb malu tp cz saya baru habis melahap udang, kerang, sotong!! Saya ad alergik tp x kuat, just  gatai2 di muka n brubah jadi kemerahan..But I’m like 2 eat n it make me feel like I’m beautiful cz pipi saya kemeraham seperti memakai blusher...ahakzzz. Dah habis pendahuluan skrg  nak straight da .. Sori krn lama menunggu~~ lalala~
Let me start with story!! Seperti yg anda ketahui (oooo aku ketahuan  pancaran lagi-Matta)saya setiap sem sentiasa dpt dekan..(Tp DEkaN SgT ke????) Tah not So sure lor.  Lps 2 kan, awak semua nk tahu x(baca dgn cara cik Joyah kepoh Yer!!) Semua Kwn2 sy AnggaP sAya ni pandai orgnya. *Ni bukan naik Lif tekan Sendiri Yunk oiiii.. Ni rEaliTy not FantAsia Bulan MAdu La!*  Mereka Sllu cakp sy nix ayah stdy confirm Sem Ni DekaN ag. Saya Pandai, Saya Budak Rajin, Otak Saya da Penuh ngn ilMu, OtAk saya Sgt PantaS meNgiiNgt….So, Asyik DUK ckp Cam2 membuatkan  sajer saya  teramat membangga kan diri n mula menjadi malaS sedikit demi sedikiT…..Namun, Allah SWT masih SayanGkAn Saya.Amin. SAya tb2  T’SedaR BahAwA saya sudah mula lAlAi dan MEnJadi malas sedikit seBanyak Menyebabkan Saya mula merasakan lupa Diri dan Menjadi X tahu bersYukur. Saya Hanyut Dengan kata Pujian N kata2 Yg penUh kepuraan Ini hinggA saya Lupa kan dan mula MenJadi tersanGtlah mlas.  Bukan kah Jika Ad yg memuji anda di Hdpn merekA aKAn mEngeJi Anda di Belakang?? Betulkan saya lau silap~~ Jadi Saya mula teringat bahawa saya mMg telah lalai n mula timbul rasa riak n bangga diri dalam diri!!! sAya mula cam ad satu perasaan riak bl tgk org lain study lantas haty saya akan berkata ”Ish, Kacian Btul ar mrk2 yg x b’tuah ini perlu Study Gler2 btul lah 4 kuiz@ present @ Exam..Sedangkan Saya dengan penuh masa membazirkannya dengan marathon MoviE  cz Saya piker da cukup Apa Yg ada DaLam Kepala saya n ilmu SaYa ini da CukUp  . ” Ni semua Salah haty Lah yg selalu b’fikiran mengarut n Bangga diri+ sikaP saya yg sentiasa anggap diri da pandai *sbnrnya xder saper salah pun Cuma Diri iNi yg Hina kadang2 alpa Dengan NikmAt Yg DiBerikan hiNgga TidaK Tahu Erti MengSyukuri. *

Tb2 Pg Ahad(26/10/2010) saya Bangkit Dari tidor n MeliHAt RomatE say teKUn gLer study  4 kuix nanti!! OH, My……………………Tb2 rasa TakuT Menguasai diRi saya n terAsa TerdenGAr “Allah SWT x akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan mereka berusaha”. Zappppp kata2 tu asyik bermain dlm Minda saYA. (Saya bukan ad penyakit Sqizofenia yer semua!!) Terasa Diri ini amat Kerdil Sekali. Orang lAin Asyik StDy saya asyiK berseNang Lenang aje..CM MANER  nk majU cam ni!! Lantas saya terasa amat rugi sekali. Saya ingin bersama-sama d’org stDy Sekali.. mulanYa mmg x D’akui saya Jelezzzzzzzz tp SY MMG JELEZZZZZ tgK d’oRg stDy.BeruSAhA hinggA TitiSAn Darah Terakhir mereka!!Berusaha uNtuk bUat yg TerBaek.. Lalu saYA soalkan Pada Diri Saya ”APA YG SAYA DAH BUAT??? BERAPA BANYAK SAYA DAH HABIS BACA BUKU BI YG TEBAL ITU,?? BERAPA BANYAK USAHA SAYA, ?? BERAPA BANYAK YG SAYA TELAH LAKUKAN AMAL IBADAT??  MACAM MANER HUB. SAYA DENGAN ALLAH SWT, ?? ADAKAH SAYA RASA SAYA??  MAMPU MEMJAWAB SEMUA SOALAN KUIZ 2 DENGAN APA YANG SAYA TAHU SHAJA. ?? ADAKAH SEM NI SY AKAN DAPAT DEKAN LAU SAYA MALAAS BERUSAHA, ?? ADAKAH SAYA TELAH BERUSAHA SEBANYAK MUNGKIN UNTUK MENDAPAT GANJARAN??  N BANYAKKKKKKKK PERSOALAN LAEN BERLEGAR DALAM MINDA SAYE”. JawaPAnnya ialah: TIDAAAAKKKKK !!!!!!!!  SAYA BELUM READY LAGI, SAYA BELUM ADA PERSIAPAN YG LENGKAP LAGI , SAYA TIDAK MAMPU MERAMAL MASA HADAPAN, SAYA TIDAK MAHU GAGAL...JADI SAYA MESTI BERUSAHA. SAYA X BOLEH DUK DIAM GOYANG KAKI SAHAJA N MENGHARAPKAN DAPAT RESULT YG CEMERLANG. SAYA MESTI BERUSAHA SEPERTI ORG LAIN JUGA. SAYA MESTI JAGA HUB. SAYA DENGAN KEKASIH HATY SAYA IAITU ALLAH SWT. SENTIASA DATE NGN DIA N MENGINGATI-NYA DALAM ATY SAYA. SAYA PERLU FOKUS DALAM PELAJARAN. SAYA TIDAKKKKKK BOLEH LALAI DENGAN PUJIAN ORG SAYA MESTI BERUSAHA,BERTAWAKAL N BERAMAL!!!!



Then saya decide nk Start stdy mulai  skrg(lps habis tulis blog ni cheq nk p stdy doh!! Cz masa 2lis ni smngt saya b-kobar2 nk stdy)But StDY Smart Dear Not HarD yer My Dear....
So, Konklusinya…Kita mestilah sentiasa belajar. Ilmu x akan habis dipelajari..Be The Best Among The Best..Janganlah ada perasaan iri haty, buruk sangka dlm diri n perasaan yg blh merosakkan haty kita...kita Cuma insan biasa yg ad semua perasaan yg negatif but ingatlah kita mampu mengurangkan perasaan itu dan mengubahnya ke arah posifit...Cubalah jadi rajin Cam saYa ni yer*wink3*..X bley Blah mesti Nk bgga Diri Gak blum 2...huhuu
Wasalam...
P/S: Wish me Luck In TesT OK!! 
     : En3 ni bkn nak b'lagak @ menunjuk ckp sy dpt dean list..sedikit sebanyak en3 ni jd penguat semangat tuk sy bl sy mls bljr...huhu

No comments:

Post a Comment