Tuesday, March 1, 2011

~filosafah~

selalu orang cakap hidup kena pandang ke DEPAN jangan pandang BELAKANG.. Melangkahlah setapak ke HADAPAN dan jangan berundur ke BELAKANG.. Tp sedar x sebenarnya kita silap??? sebenarnya dalam idup ni kita kena juga melihat ke belakang n ada kalanya sepatutnya kita harus berundur setapak ke belakang!! knpa aku ckp camni????  Ok let me explain. cuba byangkan kita berada di hadapan n kita cuba melompat...lompatan kita jauh kan.. BUT cuba plak kita kita melompat tp berundur ke belakang pula n then teruskan melompat dengan jayanya n andalah JUARA cz lompatan anda akan lebih jauh b'banding anda yg berada di hadapan tadi...

    Apa sebenarnya yang aku nak citerkan ini sebenarnya ialah, kita mestilah sentiasa pandang ke belakang..BERUNDUR BUKAN BERETI MENYERAH KALAH TETAPi BERUNDUR TUK MENCIPTA KEJAYAAN LUAR BIASA!!!. .. Tak salah kita cuba tuk mengambil masa silam sbg pngajaran n cth agar kita x melakukan perkara yg sama..
Kita bukan bodoh jika melakukan kesilapan BUT kita mmg bodoh jika asyik mengulangi kesilapan yg sama.... We All Learn From Mistake.. Malu B'tanya Sesat Jalan.....Di mana bumi dipijak di c2 langit di julang...(tetiba aku rasa cam bdk BM lak..huhu)
So sbg konklusinya, Ada masanya kita perlu lihat kembali, renungkan n cuba pkir serta muhasabah diri...Kita xakan rugi malah myb kitalah yg b'tuah cz kita sedar n belum t'lambat tuk btulkan ksilapan...Semoga kejayaan akan mengiringi kita..AMIN!!!!









=D K'org fhm x pe aku cb smpai kan???huhu lau xfaham, sila fhm2 kan sendiri...Wassalam..

4 comments:

  1. iye.. paham2.. :) food for though.. :)

    ReplyDelete
  2. saya faham dan saya suk sangat2! :)

    ReplyDelete
  3. setuju...menoleh ke belakang sekadar untuk belajar sesuatu adalah sgt bagus

    ReplyDelete
  4. Aten: hehe tq cz faham..
    r-5 : Sy pun sgt2 suka juga.. =p
    mesin taipku: Yup. Tepat sekali

    ReplyDelete