Nuff

Sunday, April 24, 2011

~pglmn~

Tahu x sem nilah sem yang paling banyak menguji diri saya,menguji iman saya, menguji ketaatan saya...Meh cni nak citer ckit psl yg dah lps. 

Ms awl bulan 2 ada something yg berlaku pada diri saya ini~ K, yg peribadi berlaku pada diri saya ialah  gangguan mistik. Hum, xkesahlah nk percaya atau tidak. Sebenarnya, dah dekat 2 bulan berlaku gangguan, tapi saya xpernah cerita pun kat sape2, just diamkan sahaja. Sebenarnya saya jenis yg lps solat suka mengaji Al-Quran. Kadang2 bgn pagi2@ sblm tido saya suka baca Yassin. Saya jenis kat sini suka solat awal (kat umh lmbt2 ckit..huhu).  saya pun suka juga dengar2 ayat al-quran. Ni bukan unsur naik lif tekan sendiri tapi reality yer. Lps 2 kan ms dlm awl bulan 2 kot saya jadi berubah. Saya boleh pg simpan al-quran n yassin saya dlm almari. Saya xboleh dengar ayat-ayat quran, mesti jadi panas satu badan. Lau saya solat n bc ayat2 suci mesti panas n berpeluh satu badan. Lps 2 kan saya xleh duk ngan org2 yg rajin mengaji@ alim lah. Saya rasa rimas, panas n yg paling teruk saya mudah naik marah. Dgn romate sy, xder slh apa pun tetiba jer blh saya marah.. lps2 sy jadi pendiam, termenung,n x b’gaul ngn org. Yang lebih teruk selalu dengar org duk panggil nama saya. Kadang2 rasa cam romate pnggil tgh2 mlm tgk2 dia duk tido. Lebih teruk lagi, nmpak byg2 yg tah pe2, n badan saya siap lebam2 agi. Asal bangun tido pagi mesti lebam biru kat kaki n tangan. Saya juga jenis x tido ptg tau. Tapi masa tu asl jer kul 4.30 ptg mata sy mesti mengantuk sampai xleh buka. Tido lps asal sampai maghrib. Selain 2, saya sakit bahu, tekak, kaki n mkn lebih byk dr biasa. Padahal selalunya sebungkus nasi mmg dah kenyang tetapi masa2, siap p kedai beli dua bungkus nasi sekali mkn..Giler ar...Lps2 bunyi org duk ketuk pintu umhlah,housemate duk gelak ar pdhl d’org senyap jer. Yang paling teruk sy xleh Fokus STDY.Dlm kelas kdg2 rimas n geram nak menjerit sekuat haty, tp nsib baik sy control.

 Lps2, sy ni jadi sensitive gler..duk borak tel ngn akak boleh sy nangis tanpa sbb. Borak ngn kwn duk cter yg kelakar bkn sy ketawa tp nangis. Sy duk dlm bilik blh duk nangis sepanjang hari walhal xder pe2 hal pun~ Last sekali, saya ambil keputusan nk gtau kat Mak saya..yalah curius sgt, dlm aty sy pkir “Aku ni dah gler k? Air mata byk sgt ke asyik nak nangis jer? Kenapa cam ada gguan  ni kan?”. So, gtaulah ngn mak. Mak n Abah aku pun sepakat nk bw jumpa ustz p berubat. Masa2 mula2 sampai umhkan, saya ada adik n dia jns yg blh rasa bnda2 camni. Dia ckp saya lain, mata saya sangat tajam n cam bukan mata saya. Dia takut tgk mata saya. So, bwlah pg berubat. Yg pergi ayah,mak, m.cik jiran yg tunjuk tmpat,adik sy. Masa kat umh ustaz, sy pggil p.cik 2, saya rasa cam nak marah sangat kat dia, siap jeling n makcik 2 ckp mmg nmpk sgt mrh saya. Pelik betol baru first time jumpa x tgur ag sy dah naik marah cam2.. Then bila p.cik 2 start bc ayat al-quran saya mmg rimas, adik sy kata sy  mmg mrh n  siap lawan ag p.cik2. sy xingt yg sy ingt just p.cik 2 bc jer. Then, lps 2 hbis ajer p.cik2 mengaji dia tiup, trus hilang sakit belakang, tangan n kaki sy jadi ringan n mata saya lebih segar. Xder rasa nak marah org pun. P.cik tu pun  TAK ckp pun sy kena buatan org  ke “benda”  dtg menumpang. Just dia pesan banyakkan mengaji, solat jgn tinggal wlpn rasa mls, kena lawan perasaan, lau nmpk pe2 bt xtau dia nk kcau jer then suh hati2 jelah. Dia bekalkan air untuk saya mandi n minum. Sekarang, Alhamdulillah dengan izin Allah SWT  dah lebih sebulan dari pegi berubat dah nmpak kesan. Saya dah jadi lebih segar, kwn2 siap tgur ag muka nmpk ceria xmurung ag, xder dah gguan bunyi2 bisik kat telinga n lps asar sy dah x tido ag. Lebam2 pun xder. Lps2 dah xder rasa pns bila dgr ayat al-quran. Syukur dengan izin Allah SWT sy dah balik diri saya yg normal. Air mata pun dah xder nk kuar dah.
Serius, pengalaman nilah yg paling teruk pernah sy alami sbb effect kat diri. Tapi ni semua pengalaman kan. 

Bismillahhirahmanirahim. Ya, Allah Ya Tuhanku, Ampunkanlah dosaku, permudahkanlah segala urusanku, jauhkanlah aku daripada hasrat dengki manusia dan gangguan syaitan. Bantulah aku menempuhi segala  dugaaan yang mendatang dan semoga aku sentiasa tabah menerima ujian dari-Mu Ya Allah. Amin

5 comments:

  1. Em..takut kena macam tu..

    Minta dijauhkan..
    Minta lindungan Allah swt

    ReplyDelete
  2. mungkin benda tuh suka kat anda ..
    Alhamdulilah sebab dah pulih ~

    ReplyDelete
  3. gimi: 2lah, mintak jauhlah dari benda2 camni~

    nur amira radhiah: myb sbb tubuh saya lemah kot 2 yg dtg melekat. 2lah alhamdulillah dah sembuh skrg.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah awk dh kembali normal dgn izin Allah..

    syaitan kerjanya menganggu anak adam je la...

    ReplyDelete