Thursday, April 7, 2011

~time~

Masa berlalu begitu pantas~~ sedar x sedar da 2 tahun aku berada di Universiti ini dan beberapa bulan lagi aku akan berada dalam semester 5.Wah..sy da msk thun 3.. : D Seyes, rasanya baru semalam kot aku mendaftar di Universiti ini. Rasanya masih terbayang lagi hari pertama aku ke kuliah..Merayau2 mencari dewan kuliah, terpingar-pingar menyalin nota, baru belajar cara buat nota, baru ke kenal apa itu footnote, bibliogarafi dan endnote.. Apa itu format Chicago, APA,Gaya Dewan, N ML... Terasa baru semalam  kena marah ngn letcure sbb silap buat footnote, asgmnt kena reject n xtido beberapa hari sebab buat kerja last minit. Kat sini lah aku kenal ramai sahabat,kawan, teman, musuh, cinta...eh2 cinta xmsk list K
Sekarang ni rupanya aku da sem 4.. da jadi akak senior dah!! Kini dah tahu bezakan format  footnote , da tahu camna nk buat asgmnt, da khatam selok belok u, dan paling penting rupanya da  bermacam-macam ragam org yang telah aku jumpa dan kenali..~Sesungguhnya setiap manusia itu unik dan b'beza -beza. Setiap org ada cara dan sikap tersendiri!! Jika dahulu, aku rasa cam down bila ada yang tikam dari belakang, sangat malu smpai xtau nak letak muka dekat mana bila berebut naik bus n jatuh tambah lagi bila kaki aku melangkah tnpa lihat kiri dan kanan smpai akhirnya melangkah masuk longkang, kena tahan pak gaurd sbb nk berlagak masuk kampus tanpa pkai kat matrik, sengaja pakai selipar@ saandal semata-mata nak derma kat U dan kumpul denda smpai beratus ringgit semata-mata demi cinta mls nk pkai kasut.. Bengang ngan group sbb aku s'owg jer yg duk buat keja, asgmnat bila last minit baru nk buat n mcm2 aglah.. Tp skrg lau aku ingat semua ni balik semua ni cam kelakar n rasa nak gelak ajer bila ingt benda2 yg memalukan aku, segala yg org da buat sebenarnya mmtng aku..Aku buat kerja semua aku x rugi tp aku beruntung sbb aku lebih tahu dari mereka..Now, belajar utk cuba melihat perkara Negative dari sudut Positif~ Belajar tuk menghargai setiap detik yg berlalu, Cuba Untuk sentiasa Think Positif  n Berusaha menikmati sebaik mungkin Kampus LIfe!! huhu
Dah xlama lagi nak dptkan segulung ijazah dan Graduate....
 p/s: Bila tulis en3 camni rasa cam dah xlama da nak abis bljr wlpun ad 2 thun lagi..tapi masa sgt2 pantas berlalu..

No comments:

Post a Comment