Nuff

Friday, August 26, 2011

~alergik~

*en3 ni agak panjang sedikit yer.Harap Maklum.*


Rasanya setiap orang ada binatang yang k’orang semua menyampah n takut kan. Kali ni nak citer ttg binatang yang k’org fobia, takut, alergi,benci,menyampah. Binatang ni klau k’org jumpa@ Nampak@terserempak mesti rasa nak lari sekuat hati sampai kutub utara, nak lompat tinggi2 biar sampai angkasa, nak gali tanah sampai ke kerak bumi, nak sembunyi dalam jurang marina. Fine, perumpaan yang diberikan agak melampau.huhu
First nak citer psl adik lelaki aku yang berumur 20 tahun. OMG, aku sentiasa  rasa nak lempang smpai tercabut gigi, nak tolak dalam kolam buaya n paling penting rasa cam nak patah2 kan ajer tulang dia bila tgk reaksi dia bila jumpa haiwan yang dia takut,alergik,fobia. Dia berbadan agak tough walaupun xlah setough mana pun..huhu,muka dah hensem dah  Chinese  Look. Nampak macam berani sangat. Tapi lau jumpa C.I.C.A.K  ish..ish.. memalukan betul. Tengok cicak di  siling rumah  mula menjerit, melompat-lompat panggil orang suruh halaukan. Kalau cicak jatuh dekat dia boleh dia melompat  n lari sekuat hati pergi jauh2.  Kalau dia takut,fobia, alergik ngan harimau ke, singa ke, beruang ke,tikus ke xpalah. Xkesah sangat tapi ngn CICAK cam xleh terima lak. Membuatkan aku rasa cam geram semacam ajer ngn dia.
Then adik aku yang gurlz umur 17 tahun. Ha, dia ni lagi teruk . P.A.C.A.T. Pantang nampak pacat mulalah menjerit sepenuh tenaga sampai habis nak terkoyak peti suara tu. Pernah sekali pacat naik atas kaki dia, boleh dia berteriak,menjerit sambil melaung-laung nama kami semua. Ingatkan cedera ke hapa, rupanya sbb PACAT ajer. Hampir sekampung boleh dengar suara dia. Buat kesabaran aku hilang ajer. Cubalah lau orang ada sakit jantung, terkejut sampai KO kot lau berada kat situ. Lps2 sekarang pindah umah dekat sawah,bendang maka makin banyaklah haiwan bernama pacat ni. So, makin keraplah telinga ni kena tadah bunyi jeritan dia.
Ok, now pasal aku lak k. Haha, segan lah nak cakap. ..hum xnak cakaplah tapi tangan still gatai nak menaip. Sebenarnya aku mmg paling takut,alergik,fobia ngn binatang ni. Dia berkaki 4, berbulu, ada telinga,mata,hidung,gigi. Binatang ni agak manja n ramai org buat Pet. Tapi aku mmg X bolehlah ngan haiwan ni . MMG SGT takut,alergik,fobia ngn K.U.C.I.N.G.  Xkesahlah orang nak ck papa. Tapi SERIUS aku mmg sgt2 takutkan KUCING. Ingat zaman sekolah dulu pernah ada kucing masuk kelas n duk bawah kerusi aku sanggup aku berdiri naik atas meja. Semua orang gelak n ada yg ckp aku ni mengada-ngadalah. But, nak buat camna mmg xboleh dekat ngn haiwan ni. Pernah juga sekali sebelum cuti sem masa final exam, ada seekor anak kucing yang gedizz gler nak bermanja duk gesel2 kat kaki orang. Tup-tup anak kucing 2 datang kat aku, aku pun jalanlah p jauh ckit, tapi anak kucing 2 mengada-ngada betoi lah. Boleh dia duk ikut aku, makin jauh aku pergi makin dekat dia datang. Masa 2 ngah beratur tunggu bus, sanggup aku yang dah duk depan p duk belakang sekali .Then anak kucing 2 still ikut lagi, last sekali teka aku buat apa??
a)Aku berlari-lari then balik umah.
b)Aku biar ajer  anak kucing tu bergesel dekat kaki aku,
c)  Aku sepak kucing tu ~uish, setakut,sealergik,sefobia ngn kucing X sanggup aku nak seksa binatang oooo ~
d)aku tebalkan muka mintak tolong orang usir kucing tu.
e) aku menangis kat situ sambil duk bersembunyi belakang orang lain...

hahaha yang pasti sangatlah kelakar n jadi kenangan dalam hidup aku ni~

~THE END~
P/s: Sebenarnya, semua org pasti ada haiwan yang kita alegik but pandai2 lah control. Nasihat tuk diri sendiri..hehe  ~nak letak pic tp line low sgt2~

No comments:

Post a Comment