Wednesday, November 2, 2011

Olaaaaa... Silap-silap...Assalamualaikum semua~~

Diharapkan semua sihat dan ceria di pagi rabu yang hening dan damai ini..Semoga hari ini lebih baik daripada hari  sebelumnya dan dipermudahkan segalanya..Amin

Bangkit pagi-pagi  dengan mood yang baik sbb semalam b’mimpi  ttg putera menunggang kuda putih... haha..fine, enough merapu di pagi yg hening ini..terus straight to the point. 

Lega sebab ptg ni send satu asgmnt...gelisah sbb esk kuiz..malam nak stdy.. hehe

Nak share satu citer..nak baca dialu-alukan..Xnak baca, sila bacakan juga..hakhak

Terkejut, sentap,  nak gelak, nak marah , nak penampor orang, nak sepak kaki k’org, nak gigit tangan mereka,  nak hantukkan kepala mereka di dinding nak cubit telinga n the other...






~Cik hati sedingin ice~ Pweetttt!!! Sape cik hati sedingin ice???

Waaaaaaaa  xsangka ada antara KAWAN..ya eja satu-satu K+a =Ka, W+A+n=Wan  : KA+WAN=KAWAN

Ya, kawan aku gelar aku CIK HATI SEDINGIN ICE.. wakakaka XLAWAK pun K!!! (serius)
Bila masa plak hati aku ni sedingin ice??? Pelik?? knpa blh timbul gelaran camni?? Lau letak nama Cik Cantik Manis Bijak Pandai pun orait lagi lah... (Ok, sila muntah dgn nama yg mengarut lagi ni..)

Hak eleh, susah-susah mak ayah aku pikir nama 7 hari 12 malam nama yang indah disebut utk diberi pada aku, suka2 aty jer d’org gelar aku Cik Hati SEDINGIN ICE... 

 Cam Xleh terima plak bila tahu ada gelar aku camni sbb D’org SILAP.
.Hati aku bukan sedingin ice tapi SELEBAT AIR HUJAN sebenarnya.. haha(ada x istilah camni???  Adik2 sila jgn guna perumpaan ini Ok ..Lau gagal exam akak x b’tggungjawab..!!)

Nak gelak pun ada bila aku tnya knpa pggil aku camtu?? Kelakar x sbb d’org kata aku ni XDER PERASAAN..Selalu independence, Alone,(ada kaitan ke??)  Muka serius, bengis cam singa(Fine, yg ni aku tmbah sendiri utk  bg gambaran kat k’org..).

Xlah SEBENARNYA, diorang kata aku ni serius sgt..jrg nampak aku gelak, bila lecture ngajar mata xlari dari slide, tangan 24 jam menulis.. (eh, saya budak sejarah jadi pen ngan kertas tidak lepas dari tgn sbb takut miss fakta2 penting.. Ok, Naik lif tekan sendiri ..*_*), Bila belajar aku jadi serius, bila tgh rest aku blh main-main lak, yg xblh blah sebenarnya sbb ada budak lelaki ni dah bagi byk giler HINT kat aku sampai semua orng lain blh perasan aku blh buat Xtau jer..Bila org ckp ada org kirim salam aku just jwb ngn muka xder emosi..Selalu ajer mcm ni dlm kelas, even org buat lawak lau aku rasa xlucu muka aku yg xberemosi ni ttp still camni(nampak sgt xpandai jg aty kawan kan.. hehe) Then, d’org blh ckp yg mmg nampak sgt yg aku ni jenis yg hati sedingin ice sbb kdg2 degil xbertempat... Lau aku kata hitam, hitamlah xkan jadi pink punya..hoho..

Tapi rasanya sebenarnya mereka semua x kenal saya dengan rapat sbb saya ni hati selebat air hujan sbb suka menangis sebenarnya...tau x menangis sgt bagus sbb bantu hindari Stress..Saya menangis sekejap jer lepas tu terus ok.. Lau rasa lps menangis x fine lagi, saya akan tido..Bila bangun dari tidur, terus mulakan hari baru dengan lupakan masalah yg melanda... (Jadi, silalah semua menangis yer..X payah segan-segan..Lau malu nak nangis depan orang p toilet menangis dalam sana s’org2..)

Dah melalut da ni..Sebenarnya nak gtau yg saya STILL xpuas hati sbb org gelar saya ~CIK HATI SEDINGIN ICE..~ hehe sbb hati saya bukan mcm ice lah... wink3

So, awak-awak sekalian, hati saya ni selembut kapas sebenarnya...xbeku seperti ice tapi seperti air hujan jer... (Sengal..perumpamaan yg agk2 merapu ^_^!!!)

Tapi bila Pkir blik nasib baik “CIK HATI SEDINGIN ICE ”kan... lau nama lain CIK GARANG SEPERTI NAGA ..Errrrrrr terus pengsan..... hahaha

P/s:  Cis, suka-suki letak gelaran kat aku..Blh x aku nak gelar d’org Encik Hati Batu, Encik Buaya Tembaga, Encik Pendek, Encik Mulut Murai, Cik Kaki Kepoh, Cik Suka Mengayam Ketupat, CIk ape-ape jelah....???  uishh... Xbaik Tau semua gelar org mcm-mcm ni..Aikk tetiba saya jadi budak baik..hohoho

Kasihan, parents da bagi nama elok2 suka2 jer pggil nama pelik2.... Tapi lau org tu dah CLOSE n rapat ngn kita panggil nama apa2 pun Xkesahlah Kan.. BETUL XSEMUA???  Even nama2 yg sngt pelik n mengarut pun...
Klah, Terpaksa mengundurkan diri utk merajinkan diri ke kelas..
Adioossss

2 comments:

  1. Cik hati sedingin ais.. tetiba rasa cantik plak nama gelaran ni kan Miss Leaya.
    tapi sekeras-keras ais akan cair juga kan.
    Hopefully Miss Leaya akan berjumpa orang yang mampu mencairkan hati yang sedingin ais ini..
    Mungkin boleh mencari Encik Hati Sepanas Mentari kot..(gelak terguling-guling)

    *Fara*

    ReplyDelete
  2. Fara: Amin.. tapi xmaulah encik haty sepanas mentari, nanti garang sgt.. hehe cukuplah air sahaja yang mencairkan ice.. :)
    oppss tetiba gatai sedikit..haha

    ReplyDelete