Tuesday, November 1, 2011

~time is gold~

Masa itu emas..So hargailah masa..Sgt bernilai masa ini dan sekali kita dah terlepas xkan berulang ag...
huhu en3 utk diri sendiri sebenarnya!!! Di sebabkan sebelum ni seminggu duk umh kat kg, holiday sgt2 sampai lupa nak siapkan assmnt, maka asgmt saya telah tertunggak..Owh sepatutnya, masa cuti ary 2 dapat siapkan dua asgmnt..tapi angkara kemalasan menimpa diri, maka diturutkan kata hati yang lebih mahu berseronok jadi buku n asgmnt ditolak tepi...Sadis~~ Sekarang asgmnt, Mr.Mid Term n Miss Quiz mula ajak dating this week..Ouchh Sangat GEMBIRA dlm hati bila semuanya serentak..Bila buat asgmnt mula pikir nak stdy 4 kuiz..bila nak stdy tuk kuiz mila pkir sal mid term plakk...3 in 1 last-last satu benda xjln..huhu
Semalam tidur pkul 4 pg..Oh, sangatlah rajinnya saya kan.. =) tapi bangun pagi tadi after subuh sambung tidur n bangkit kul 9.45 termenung seketika atas katil then ambik laptop utk menulis this en3...
Kenapa termenung?? Sbb saya rasa saya telah menghabiskan masa dari kul 8mlm -4pagi dengan duk surf internet, main games, baca novel online, baca blog, tgk status org kat FB, duk chat kat Ym, skype ngn kwn..(kenapa wujudnya semua ni yg tlh membazirkan masa saya????) Akhirnya, bangun pagi ni buat saya terpkir, klaulah saya gunakan masa dengan betul sekurang-kurangnya pasti saya telah siap separuh asgmnt..Hukhuk...
Baru terasa MENYESAL sbb TAK HARGAI MASA...
MASA sgt BERHARGA dan sekali saya da KEHILANGAN ia TAKKAN kembali lagi....
Dalam sekelip masa, sebenarnya kerja saya blh selesai kalau sy fokus n jgn main2...tapi, saya ni suka main2 dlm buat kerja..Bila PRESSURE baru saya akan fokus n buat BERSUNGGUH-SUNGGUH..LAst MINIt kerjalah sebenarnya.... Tapi, NOW START TODAY MULA BERFIKIR KEPENTINGAN MASA N BERJANJI utk UBAH SIKAP dan BELAJAR MENGHARGAI MASA...!!!

p/s: Berazam xnak buang masa ag..lps kls kul 1 ni nak lepak library, at least biar siap 1 asgmnt minor.....Nak stay sampai siap...

2 comments:

  1. Memang haru-biru jadinya bila buat assignmentlast-minute....aku selalu buat lagu tu jugak dulu...tapi selalunya last-minute tu la hasil yang terbaik sekali!

    ReplyDelete
  2. Aman Arab: Yup, wlpn pun last minit tapi kdg2 hasilnya lebih baik..hehe tapi xelok diamalkan sentiasa(nasihat buat diri sendiri)

    ReplyDelete