Nuff

Saturday, December 3, 2011

~geram~

Bila aku berkeras ckp aku diktator, bila aku berlembut semua pijak kepala...
Aku xberkira lansung pun ngn k’org..

Tapi sedarlah semua dah SEM 5 OK..bukan baru sem  1,2.
Semua dah besarkan. Dah duk Universiti ni pun dah dkt 3 tahun kan..

Mana rasa tanggungjawab kalian semua...???
Tanggungjawab pada asgmnt, kumpulan....

Asgmnt ni kerja kumpulan..KUMPULAN bukan individu..
K’org buat kerja cam melepaskan batuk di tangga ...
Xboleh ke k’org cuba buat elok2 ckit..

Aku Xmintak banyak Cuma buat kerja biar letak sumber, biar kemas, check typing error, yg paling penting klau guna google translate make sure ayatnya diolah agar difahami bukan jadi bahasa Indonesia atau lintang pukang...
Susah sangat ke PERMINTAAN aku..

Bila aku tegur semua tarik muka masam..K’org ingat cantik sgt perangai camtu??
Aku pun bukannya “perfect” tapi cuba buat yang terbaik..

Lps2 bila send kat aku kira lepas tangan  semua. Bila aku edit buat camtu camni semua pakat komen..
Bila suruh buat sendiri semua senyap buat bodoh..
Alasan KLISE semua xdpt buat elok2 sbb byk asgmnt.Fine, aku ni mmg xder asgmnt duk goyang kaki jer ke?

Finaly kerja KUMPULAN sebaliknya menjadi INDIVIDU bila aku s’org ajer yang duk buat asgmnt..
K’org tunggu MARKAH ajerlah kan...

Aku penat susah payah buat, k’org buat xtau ajer.
At least ckp tq, thanks, terimas, terima kasih . Ke mmg susah nak sebut semua perkataan ni???
K’org ni MMG X pandai nak berterima kasih ke??

              Ya, aku mmg berhati lembut!! Xpandai nak marah2 k'org semua tau X...

 tapi, kesabaran aku ada hadnya juga tau X..So, cara penyelesaianya aku membebellah dlm blog ni..

P/s: SEM DPN SURE D’ORG NI BKN DLM LIST AKU TUK BT XSGMNT KUMPULAN  K.. PENGAJARAN YG SGT BERGUNA PLING PENTING DON’T JUDGE THE BOOK BY ITS COVER~

2 comments:

  1. xpalah leaya.mybe ada hikmahnya.
    sabar ya. atau p jumpa depa terus terang ckp apa yg leaya xpuas hati.

    -nana-

    ReplyDelete
  2. nana: hum.. nak ckp salah xckp salah.. last2 senyap jer :(

    ReplyDelete