Nuff

Sunday, December 11, 2011

~tired~

So TIRED~  Perlukan rehat yang mencukupi...
Sehari dari pkul 7-30pg hingga 11 malam bersama program penaja kewangan aku sepanjang 4 sem ini..

Penat tapi enjow. At least ada dapat ilmu juga wlpn kelopok mata aku ni asyik nak tutup ajer..ish2.

Anyway, masih ada tugasan berbaki tapi dah xlarat nak buat..
Update blog larat plak kau yer leaya..ngeh3
Waaaa esk kelas pagi kul 8-11..Blh x, Xnak dtg kelas?? :( Penat+malas=ponteng.. Fine ni bukan attitude yg baik yer anak2..

Okei aku dah melalut terlebih sudah now straight to the point. Nak citerkan aku punya program ada ceramah motivasi sekali.
Penceramah gtau, kita kena kenal diri kita terlebih dahulu.
Malah, ada perlu utk kita berckp dengan diri kita sendiri seperti yang aku selalu buat.Eg:

Duk dpn cermin, tarik nafas then hembus.
 Pandang cermin ckp:
”Leaya, Wake Up Dear. Exam is around the corner!! Leaya , kau xstudy kau akan gagal..Jadi Fokus leaya..Kau boleh”. Tepuk pipi sampai terasa sakit then ambik buku terus study..

Sebenarnya, bercakap dengan diri sendiri satu terapi yang baik. Boleh mengurangkan stress dan dapat meningkatkan kita punya motivasi dalaman. Sedikit sebanyak dapat encourage kita punya semangat.

Tetapi AWAS!!! Jangan terlebih bercakap seorang diri  di khalyak ramai, ketawa xberhenti-henti sepanjang tahun dan sehingga anda berhalusinasi kerana anda akan dihantar ke tanjung Rambutan okei!!! Sekian.

P/s: Aku rasa latest ni aku banyak mengarang en3 yang mengaruh , yang tah pe2...
k’org X rasa camtu ke?? Saper ckp yer sila angkat tangan.. Owh, nmpknya xda org angkat... ^_^
haha..Cuma bercanda shja...

3 comments:

  1. haha..leya...
    stuju sgt cakap pade diri sendiri tuh terapi yang bek.. memeng suke bebel sorng2 law de problem.. haha

    ReplyDelete
  2. selalu pratise bercakap depan cermin dulu sebelum present kat kelas. Boleh bantu tingkatkan keyakinan kita. leaya, jangan skip kelas tak baik.he9

    ReplyDelete
  3. Sirap Merah: Hehe.betul tu lega kan lepas tu

    nana; Wokei xmau skip kls dah..hehe a'ah bgs ckp dpn cermin belum present dpt tgktkan motivate kita :)

    ReplyDelete