Saturday, July 28, 2012

~Praktikal~

Assalamuaikum..
Terlebih dahulu nak Ucapkan Selamat Menyambut Ramadan dan ari ni dah masuk ari ke-7 berpuasa....
Dah lama xupdate blog........waaaaaa saya sangat rindukan nak menoret banyak crita dalam blog ini..
Sekarang tengah berpraktikal..
Finelah sangat.. Sape kater dunia perkerjaan sangat best??? Meh sini nak bagi penampar free sikit..

Penat+ Stress+Busy+Meeting= BosaN...

Berpuasa sambil bekerja, menghadapi karenah orang, rakan sejawat dan sebagainya sangat menyeksakan..
BTW, satu pengalaman INDAH satu kenangan BARU dapat berpuasa sambil bekerja di satu tempat yang sangat asing dalam hdup...

Waktu dulu masa stdy xterasa sangat..Al-maklumlah ke mana sahaja saya pergi pasti akan ada orang pantai Timur..Makanan bukan satu masalah sbb aka ada orang pantai timur...

Tapi, tercampak di tempat Praktikal ini semuanya XSAMA... Okei, saya xjumpa pun orang pantai Timur, saya tak jumpa pun dekat bazar ramadhan makanan orang pantai timur..SEBAB sob...sob.. saya berada dalam suasa persekitaran yang berbeza..negeri lain, makanan lain dan percakapan pun lain... huhu (Terasa macam jakun lak saya ni) huhu hidup dalam suasana kampung dan terikat dengan adat tradisi membuatkan saya perlu banyak berhati-hati dalam percakapan dan pergaulan.. Tapi saya sangat gembira dengan pengalaman ini..Ya, satu pengalaman dan satu cabaran utk saya adapt dengan persekitaran ini.

Pengalaman Praktikal saya pula, bayak yg sad stories dari hepy.. But apa2 pun semakin hari saya semakin kuat..Rupanya dah masuk minggu ke-6 dah..tinggal 3 bulan lagi..So, wish me best of luck...

Banyak benda yang saya rindukan, banyak benda yang saya teringin nak makan tapi xder kat sini.. Adatlah nak berbakti pada masyarakat kan..


Pssttt" Mesti terfikir saya praktikl kat mana kan... huhuhu Masih lagi di semenanjung Malaysia tapi kawasan kampung pendalaman sikit..." :) 

1 comment:

  1. hi..blog walking here..singgah ler blog sy gak kat http://precioushandsatelier.blogspot.com/ tgk bunga2 cantik mekar dlm cara berbeza ssuai utk deko umah anda...

    ReplyDelete