Sunday, August 18, 2013

-Merepek-

Hi all.. Haha mood kblkngan ni agk jiwang tmbh2 sjk semalm terjmpa someone yg da lama xjmpa... Huuuuuuu uiss ehhhh xtaulah nak cakap per... Alahai awatlah hati duk ingt kat dia ni..xblh tido tringat dia walhal dia rasanya sedang lena entahlah diulit mimpi mungkin............ Hati da kata dah xnak pe2 tp otak asyik fikirkn dia..susahnya bl ada kclaruan jiwa ni kn.... Tapi kdg2 rasa cam aku ni SSS iaitu syok sendiri sahaja!!" tapi xtaulah xda kpstian. Haha lucu juga kdg2 bl fikir camna yer 5 tahun saya sanggup tggu dia?? ngp kunci hati wlpn ada yg cuba tuk buka hati ini...rela xpandang orang lain sbb angaukan dia... CINTA ITU BUTA kan... Dulu sllu ckp kat kwn bodohnya setia pada yg xtau hargai..tapi bila terken batang idong sendiri rilex jer tggu 5 tahun...haha bodohkan tapi ttp buat jg.. Wlpn bgmna juga ttp gigih menaruh harapan kan... Ms jumpa smlm kwn2 ambk pic ngn dia tp aku xnk. Konon jual mahal tapi blik umh mnyesal xbt knangan.. Haha tgk kata dah xnak tp bol eh mnyesal kan... Huhu Aduhaiii sbnrnya kata xnak tp blik leh mnyesal lak...boleh plak mcm tu kan..Betul nmpk x sy cam dah angau syok sendiri. Eh eh rasanya mcm dah melalut merapu ni kan..kan.. Sbnarnya ada nk citer tapi xpalah buarlah nnty bertambah mengarut shja...biarlah.. Ik azam nk kuruskn berat bdn sbb fmily komen sy dah bambam..hukhuk

-result akhir-

Assalamualaikum n slm sejahtera...


Hai all... *Wink3*




Dah lama xbercerita kan mklumlah sejak menjadi penanam anggur yang berjaya kan... haha
So far skrg ni xda perancangan utk menyambung pelajaran sbb terikat dengan kontrak penaja  *Walhal hati ni dah mengada2 xsbr utk smbung bljr dh. Insyaallah lau ada rezeki nak sambung lagi ke peringkat yg tertinggi.  Doakan saya. Amin.*

First thing nak gtu... Yipiiiiiiiiii  eh silap, syukur Alhamdulillah sangat2 pengorbanan pahit lelah spnjg bergelar mahasiswi berjaya ditebus dan paling penting dapat bg present kat ma n ayah. Yup tamat pengajian dengan ijazah sarjana Muda P *** dengan Kepujian KELAS PERTAMA. Tiada kata yg dapat gambarkan perasaan. Serius hepy sangat2 rasa cam berbaloi sahaja air mata, ketawa, semua tu.

Walaupun tesis/ latihan ilmiah saya agak teruk dan menjatuhkan pointer saya, nasib baik masih di first class.. Syukur.

September sangat2 dinantikan .. Ya, bakal konvo 12 sep ni.. Excited, takut , berdebar semua perasaan. Haha ngader2 ajer. Tak sabar nak jumpa kawan2  lecure n rindukan suaasana kampus. 
Kebanyakkan juga kwn2 alhamdulillah telah bertukar status.. Ada yg menjadi ibu, isteri, tunang dan juga makwe...haha  Congrates semua.. Tapi, aku masih sendiri, melalui hidup yang sepi..owwwwwww tiada teman di sisi untuk menemani hati iku.. Alamak, terlebih sudah..haha
BTW saya tumpang bahagia untuk mereka semua. Semoga mereka bahagia sentiasa dan kekal till Jannah. Amin.



Ok, cukuplh tuk kali ini
adios...


Saturday, August 17, 2013

--suatu ketika--

2013-08-17


I meet him again...



After 5 years...

Kata orang cinta pertama sukar dilupakan...

Apatah lagi jatuh cinta di usia muda..

Cinta monyet katakan...

Tapi, siapa kata cinta monyet  tak ke jinjang pelamin??..

Ada, ada yg jodoh mereka kekal ke akhir hayat...


Aku & Dia,


Segalanya beda....

Umur, pendidikan, latar belakang, hobi, pekerjaan semuanya tak sama..

Terlalu banyak rintangan dan onak duri perlu dilalui untuk bersama namun adakah segalanya berbaloi??



5 tahun memendam rasa rindu *Alangkah berdosanya rindu pd yg tidak halal buat diri ini*

Kenapa perlu muncul kembali?

Kenapa perlu ada pertemuan?

Kenapa perlu kita berjumpa?

Kenapa kau tak berpura seolah kau telah lupakan aku?

Kenapa hati ini rasa berdebar-debar bila bertentang mata kita berdua?

Sungguh aku benci perasaan ini...

Kenapa perlu kembali setelah sekian lama aku cuba mengubati luka ini shngga 
meninggalkan parut, kenapa kau kembali untuk membuat parut itu berdarh kembli?


..Kita..


Mendengar jeritan dari teman memanggil nama kau terus hati ini ibarat berhenti berdenyut...

Alangkah baiknya jika kau tak muncul wlpn dalam diam aku ttp berharap...

Kemunculan kau hanya akan membuatkan parut aku brdarah kembali dan harapan menjadi setinggi gunung... Sedangkan aku tak pasti pnamat antara kita..

Kadang2 aku berharap biarlah kau bahagia dengan jalan yang kau pilih, aku lepskan dan aku berharap aku tidak akan pernah bertemu kau lagi..

Kenapa kau boleh seolah2 tiada berlaku apa2?

Mungkin lebih cepat kau mencari jalan hidup dan kebahagian diri kau akan membuatkan aku lebih tenang dan redha untuk menerima bahawa kau tercipta bukan untuk ku..

Sesungguhpun hati ini pasrah, kita mungkin tak akan berjodoh sebagai suami isteri, namun harapanku selama 5 tahun tidak pernah pudar.

 Namun, 5 tahun menyulam rasa keseorangan tanpa ada kepastian terasa ibarat aku menunggu bulan jatuh ke riba, aku melompat mencapai bintang.

Kini, sedrlah aku cukuplah 5 taun berteka teki, aku pasrah.

Akan ku cuba lupakn kau dan semoga kau bahagia dengan kehidupan sekarang...

Jika 5 tahun kita boleh tidak bertembung, lebih elok selepas ini jangan kau muncul di hadapan ku lagi. Andaikata kita terserempak, pergilah jangan tegur aku seolah olah kau tidak pernah mengenali insan ini.Aku pasti akan mmbuat perkara yang sama juga...


Selamat Tinggal utk pnantian 5 tahun dan selamat datang untuk kehidupan yang baru...

Semoga kebahagian ttap menjadi milik kau dan aku walau kita terpisah jua.

Seandaikan kita ditakdirrkan bersama, sejauh mana kita menolak pasti akan bersama..



Jodoh Itu Rahsia Allah SWT.